Image obchodníka

 

Na jednání musí chodit obchodník v dobré náladě a rozdávat UPŘÍMNÉ úsměvy. Projeví-li obchodník starosti, zákazník se může domnívat, že má starosti celá firma. Navíc pro jakékoli obchodní jednání je důležité udržet stále pozitivní atmosféru. Na úvod obchodní schůzky nás bude zákazník hodnotit na základě svých vjemů. Proto dejte pozor na následující body:

  • Boty obchodníka musí být čisté, proto mějte v autě připraven čistič bot. I špinavé boty mohou zákazníka odradit od zajímavé spolupráce.
  • V parných měsících by měl dát každý obchodník pozor, jestli není cítit potem. Někdy je lepší si do auta vzít i náhradní košili.
  • Každý obchodník musí mít čisté ruce i nehty, i kdyby včera uklízel(a) v domácí dílně nebo loupal ořechy! Špína za nehty nepůsobí zrovna nejlépe…
  • Obchodník by měl před schůzkou myslet i na svůj dech. Můžeme použít žvýkačky, větrové bonbóny nebo cokoli, co zpříjemní dech.
  • Pokud má obchodník zájem, aby rozhovor se zákazníkem probíhal v pohodě, měl by se mu snažit přizpůsobit. Jednak stylem komunikace a rovněž stylem oblékání. Oblečení zákazníka by mělo být max. o stupeň lepší než oblečení zákazníka. Má-li zákazník džíny a flanelovou košili, nemusím být v obleku a v kravatě, ale stačí klasické kalhoty a pěkná košile. Dopředu samozřejmě mnohdy nedokážeme odhadnout, jak bude oblečená druhá strana, ale na druhém jednání už bychom se měli přizpůsobit.
  • Image obchodníka rovněž tvoří jeho služební auto. Každý obchodník by měl myslet na to, že i auto je jeho vizitka a pokud je navíc označeno logem firmy, MUSÍ být vždy ČISTÉ!!!
  • Ženy by neměly být výstředně oblečeny, neměly by nosit šperky, zlato ani žádné podobné doplňky. Ani muži by neměli nosit výstřední účesy, náušnice či řetízky kolem krku nebo zápěstí.
  • Obchodník nemusí mluvit jako učebnice, ale vulgární slova by si určitě mohl odpustit.

Chcete-li více informací o této problematice, napište nám a my pro vás rádi připravíme vzdělávací kurz na míru vašim potřebám a přáním.

Předchozí článek: Statistika, nejlepší přítel obchodníka, následující článek: Domluvení schůzky

Martin Janoušek

 

Lepší firma s.r.o.

Vinohradská 2029/124, 130 00 Praha - Vinohrady, kurzy@lepsi-firma.cz